BismiALLAH

Sunday, May 10, 2009

Sedang Aku....II


10 Mei 2009

Tingkap bilik terbuka..Angin kuat menderu masuk dan secara tiba-tiba hujan turun dengan lebatnya..

Aku tersentak..

Hairan...(kerana tingkap sebelum ni memang aku dah tutup rapat)

Meremang bulu roma...

"Kuatnya angin ni" Dengan rasa terkejut + berani2 takut, aku sedaya upaya cuba menutup kembali tingkap.

Sahabat2 smutem masing2 sudah lama dibuai mimpi. Jam pula dah menunjukkan arah 2 pagi."Budak2 ni langsung sedar ke?"

Prangggg......

Kus semangat!Bunyi kaca jatuh tiba menerjah telinga.Sudahlah masih lagi terkejut dengan tingkap yg tiba2 terbuka ditambah pula dengan kaca pecah...Betul2 menguji keimanan...Aku beristighfar dan cuba menjengah ke luar tingkap.Mane lah tau mungkin kaca dari tingkap bilikku. Dan sedetik cuma tiada ape di luar,mungkin suasana yang gelap,menggagalkan pandangan aku untuk melihat dengan lebih jelas.

Dengan adanya sisa2 keberanian yang ada, aku cuba melelapkan mata yang sudah sedia minta dipejam." Kenapa xboleh tidur pulak ni?Ni mesti kesan air kopi yg aku minum tadi ni". Aku memejam mata...

"Lina...Lina.."

Terdengar satu suara di telinga aku.Makin lama makin dekat.Sayup2 kedengaran. Sedang aku cuba membuka mata, lampu bilik dengan sendirinya tiba-tiba berkelip2...

Dan.......

0 comments:

Post a Comment

 

Kalam Nurani Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008