BismiALLAH

Tuesday, September 29, 2009

11 September...Hari Ini


12 September 2009

SIRI KEDUA

" Mak Ngah, Zul dah takde. Selama ni Zul jaga Jue baik sangat Mak Ngah. Tak sangka dia pergi dulu. Dia baru je bercadang, sebelum balik kampung, singgah dulu rumah Mak Ngah," K.Jue memeluk erat mak saya. Kedua-duanya menangis. Saya ketika itu tidak mengikuti rombongan menziarah keluarga abang Zul kerana menjaga anak-anak saudara, hanya mendengar mak saya bercerita kembali. Entah beberapa kali airmata saya mengalir.

Pada malam hari raya pertama, K.Jue mengunjungi rumah nenek saya di Felda Kemelah, Segamat. Kunjungan K.Jue serta anak-anaknya mengundang sayu dihati apatah lagi dia terus saja menagis ketika menyalami tangan nenek saya ( Atok Mak

Ayah saya terus memberi perangsang dan nasihat kepada K.Jue agar terus tabah dan paling menggembirakan saya, wasiat arwah adalah ingin melihat anaknya yang sulung ke sekolah tahfiz seperti saya dan adik.

Apa yang saya lihat, walaupun anak sulung K.Jue, yang kami gelar Muhammad baru berusia 11 tahun, dia kelihatan matang ketika berbicara. Tidak mudah menangis dan tenang ketika ditanya mengenai bapanya." Ya A;llah, mudah-mudahan dia dapat menjadi anak yang baik kepada ibu serta abang yang penyayang kepada adik-adiknya"

Apa yang saya lihat walaupun anak sulung K.Ju, Muhammad Adua Ehsad baru berusia 11 tahun, dia kelihatan matang ketika berbicara. Tidak mudah menangis dan tenang ketika ditanya mengenai bapanya.” Ya Allah, mudah-mudahan dia dapat menjadi anak yang baik kepada ibu serta abang yang penyayang kepada adik-adiknya

InsyaAllah saya dan keluarga akan mengadakan kenduri tahlil di Alor Setar, Kedah pada hari sabtu (3 Oktober ’09) di atas permintaan K.Ju sendiri.Doakan kami selamat sampai disana

0 comments:

Post a Comment

 

Kalam Nurani Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008