BismiALLAH

Monday, October 26, 2009

Andainya Ada Waktu Lagi...


26 Oktober 2009

Andainya masa dapat diputarkan kembali, saya ingin kembali ke masa silam dimana saya masih menikmati zaman kanak-kanak saya serta dapat bertemu kembali dengan arwah abang saya yang ke-3, mungkin juga ingin bertemu dengan sahabat2 lama saya. Sedar tak sedar saya semakin menginjak dewasa, sudah kenal pahit maung kehidupan dan masih dalam proses memperbaiki kelemahan diri. Ya, andainya masa dapat diputar kembali.....!!

Hari ini, hati saya terasa ingin memberi kata puisi buat sahabat2 semua yang mengenali diri ini. Andai ditakdirkan saya pergi dahulu, maafkanlah diri ini...

Dulu,
Kita sentiasa meluangkan waktu bersama,
Saling berkongsi rasa,
Saling bertukar cerita,
Walau kita tahu setiap pertemuan itu perpisahan akhirnya.

Sekarang,
Ketika kau terpaksa memilih,
Antara kemahuan dan ketetapan,
Kau akur pada ketetapan,
Yang inginkan kau pergi jauh dari sini,
Demi sebuah cita-cita.

Hari esok,
Aku sentiasa mendoakan kesejahteraan dikau,
Walaupun aku tidak lagi berada disisi,
Untuk berkongsi cerita suka dan duka,
Doaku tetap bersamamu,
Agar kau sihat di tempat baru.

2 comments:

lukisandihati on October 27, 2009 at 8:50 AM said...

salam. dlu ada abg ke? dh meninggal? sakit ke?

sayangibu on October 28, 2009 at 3:44 AM said...

aa ada. doakan la tuk almarhum agar sentiasa dalam rahmatNYA...

Post a Comment

 

Kalam Nurani Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008