BismiALLAH

Tuesday, June 23, 2009

Kejadian yang mencemaskan...


23 Jun 2009

" Mak, mak nampak tak fail warna hitam kat sini?"

" Mak x nampaklah, kamu letak katne?" Aku menggaru2 kepala.Fail hitam kesayangan aku tu penuh dengan sijil2 penting.." Habislah aku"aku menggumam. Sudahlah dalam fail2 tu banyak sijil2 yang aku perlu fotostat untuk persediaan masuk IPT, tiba2 ghaib pulak.Setahu aku, fail ni tidak ada siapa yang mengalihkannya.

Aku dengan rasa confident nya mengatakan kat mak dengan abah memang aku bawak balik ke rumah..Tapi memang betul pun..Abang ipar aku pun mengatakan yang dia nampak fail juga aku yang diletakkan di sudut kerusi.

Habis seluruh pelusuk rumah aku geledah. Bawah kerusi, atas meja, dalam bakul..Semuanya digeledah.Yang paling risau sekali mak akulah, die yang bersungguh2 mencari fail aku. Timbul rasa kasihan pada mak." Mak mintak maafla ye, nyusahkan mak"

" Ya Allah, mana pulak fail ni, aku ingat letak kat sini ari tu. Dahla xsiap ape benda lagi ni, xmasuk U la aku pasni"..Siang malam aku dan mak mencari fail, kalau tak jumpa juga, aku berkira2 nak keje je dengan abah.

Keesokkannya aku pergi ke DQ untuk mencari semula fail yang hilang, mane lah tau aku terbawa sementara tu aku juga perlu menguruskan perkara yang tak selesai lagi di DQ. Puas juga mencari, tapi tak jumpa.Abes semua aku selongkar. " Mak ai, mane pulak ni, xkan terbuang dah kot"

Aku telefon abah. " Abah, xdelah fail kat DQ, dah cari, xjumpa juga, macam mane ni"Suara abah seakan2 gelisah. Mane taknya kalau dokumen2 dalam fail tu tidak ade, alamatnya kena ambil yang baru kat putrajaya." kita cari lagi kat rumah, mane tau terselit kat mane2"

Balik dari DQ, aku mencari lagi." kalau tak jumpa juga, aku redha xmasuk u"Tiba malam tu, dengan tidak semena-mena aku bermimpi yang ada seseorang menghulurkan fail itu pada aku. Tersedar sahaja, aku terus bgitau pada mak yang aku nak pergi ke DQ mencari semula fail yang hilang. Mimpi tersebut amat meyakinkan aku bahawa hari ni InsyaAllah aku jumpa semula fail tu.

Setiba di DQ, tempat pertama yang dituju semestinya bilik SMUTEM. Cari punya cari, tiba2 mata aku terpandang rak fail2 SMUTEM. Aku pun cari satu-persatu dan....



Sambungan...

0 comments:

Post a Comment

 

Kalam Nurani Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008