BismiALLAH

Sunday, June 14, 2009

Menyingkap Rahsia Saka & Keturunan


14 Jun 2009


Definisi :

SAKA adalah jin yang berada dalam tubuh manusia yang sudah sekian lama sehingga sebati dengan diri manusia tersebut. Ianya berlaku samada seseorang itu sedar atau tidak kerana ianya diwarisi dari keturunannya.

SAKA ini wujud apabila nenek terdahulu mempelajari ilmu tertentu yang membakitkan jin dan diperturunkan kepada pembawa saka tanpa diketahui atau boleh jadi juga jin tersebut memilih untuk mendampingi keturunan yang dikehendaki.

Semasa mereka hidup,mereka telah bersahabat2 dan membela jin2 tersebut yang dikenali dengan pelbagai nama. Nama2 seperti hantu raya, pelesit, pontianak, polong dan lain2 memang terkenal dengan masyarakat melayu. Namun hakikatnya semuanya adalah sama makhluk Allah yang dikenali dengan nama jin dan syaitan.

Firman Allah dalam surah Jin ayat 6 yang bermaksud..

" Dan bahawasanya ada beberapa lelaki dari kalangan manusia meminta perlindungan kepada beberapa lelaki dari kalangan jin, maka jin2 itu menambah bagi mereka dosa dan kesalahan..."

Jin yang dijadikan khadam inilah akhirnya menjadi saka yang diperturunkan dari ayah ke anak dan keturunan yang seterusnya (mereka yang mempunyai pertalian darah). Ini disebabkan perjanjian yang dibuat oleh nenek moyang dengan jin tersebut dan mengundang masalah dan penderitaan kepada keturunannya.

Oleh itu, wahai sahabat2, sebagai seorang manusia kita mestilah hidup berlandaskan Al-Quran Wal Sunnah...DAN, beringatlah sentiasa walaupun sebilangan dari kita ada yang telah memiliki saka keturunan @ tiada saka sekalipun, kita mestilah ada pendinding diri.

" Setiap penyakit ada penawarnya. Apabila bertemu denga kaedah rawatan yang betul dan sesuai serta tepat penawarnya, insyaAllah akan sembuh segala derita sakit samada jasmani mahu pun rohani. Allah menurunkan penyakit dan disamping penyakit itu juga disertakan penawarnya. Terpulang kepada manusia untuk mencari kaedah rawatan yang sesuai dan mengolah segala isi alam ini untuk menjadikan penawar yang dideritai"

2 comments:

Unknown on March 29, 2010 at 9:29 AM said...

allhamdulilah

Step Up Pepsi on January 4, 2011 at 7:39 PM said...

apa kah tanda2 seseorang tersebut mempunyai saka sama ada disedari atau tidak disedari...???

Post a Comment

 

Kalam Nurani Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008