BismiALLAH

Saturday, June 27, 2009

Kejadian yang Mencemaskan II


28 JUN 2009

Dan...

" Ya Allah" hanya itu yang mampu aku luahkan. Aku menarik sebuah fail hitam yang terselit dan terselindung disebalik fail2 SMUTEM yang lain. " Alhamdulillah, disini rupanya kau ye fail, puas aku cari" aku mengucap kalimah syukur berulangkali.

Setelah itu, aku mula terfikir bahawa segala kejadian yang berlaku pasti tarbiyyah dari Allah..Fikiran aku mula teringat lagu nasyid yang dinyanyikan oleh kumpulan Raihan " ujian adalah..tarbiyyah dari Allah"

"Ya aku perlu bermuhasabah kembali, dan syukur kerana Allah memberi peluang kedua kepada aku"

Buat sahabat2, bukan semata2 ana ingin mencari publisiti dengan mem'publishkan' blog ana dengan cerita saspen, tapi apa yang ana ingin kongsikan adalah setiap perkara yang menguji keimanan kita, setiap kali tu mestilah kita berhusnuzhon dengan Pencipta kita.

Mungkin apa yang berlaku itu, ada hikmah dan menandakan kita sepatutnya bersyukur dan bermuhasabah. Mungkin itu adalah sebahagian dosa2 kita yang Allah tunjukkan untuk memberi peringatan kepada kita.

hmmm, buat diri aku...lepas ni jangan confident cakap yang letak kat sini, tapi sebenarnya letak kat tempat lain...so, kepada anda semua, letak barang2 anda ditempat yang selamat dan mudah diingati..ke gane?hehe

0 comments:

Post a Comment

 

Kalam Nurani Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008