BismiALLAH

Tuesday, June 2, 2009

Lucu ya...!!!


3 JUN 2009

"Lucu ya, duit RM50 kelihatan begitu besar bila dibawa ke tabung Derma Jamaah, tapi begitu kecil bila kita bawa ke supermarket


" Lucu ya, 45 minit terasa terlalu lama untuk berzikir dan berfikir, tapi betapa pendeknya waktu itu untuk satu cerita komedi atau hiburan TV.

"Lucu ya, betapa lamanya 2 jam berada di dalam majlis usrah, tapi betapa cepatnya 2 jam berlalu waktu menonton tv di rumah.

" Lucu ya, susah sungguh merangkai kata untuk dipanjatkan waktu munajat atau solat tapi betapa mudahnya cari bahan bersembang dengan kawan2.

" Lucu ya, sebagai seorang pejuang, susah sangat baca Al-Quran 1 juz, tapi majalah hiburan, surat khabar nyamuk pun habis dilahap.

" Lucu ya, kita perlu undangan seawal 3-4 minggu sebelumnya untuk majlis ilmu, mesyuarat dan program, tapi untuk acara lain seperti menonton, annual dinner atau high tea kita boleh diubah sekelip mata.

" Lucu ya, susahnya kita mengajak dan menyebarkan dakwah, tapi mudahnya kita menyertai dan menyebarkan gossip atau khabar angin.

" Lucu ya, kita begitu percaya pada yang dikatakan di internet atau surat khabar, tapi kita sering mempertikaikan apa yang dikatakan Al-Quran.

" Lucu ya, semua orang ingin masuk syurga tanpa harus beriman, berfikir, berjuang ataupun melakukan apa-apa.

" Lucu ya, kita boleh mengirimkan beberapa jokes dan surat berantai lewat emel, tapi bila mengirim yang berkaitan dengan ibadah seperti artikel atau kertas kerja sering kita berfikir dua tiga kali. kenapa ya???

" Dan sampaikan berita gembira kepada orang2 mukmin bahawa sesungguhnya bagi mereka kurniaan yang besar dari Allah"

0 comments:

Post a Comment

 

Kalam Nurani Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008